tankar, planer, funderingar

Jag åker snart till Spanien och blir borta i ett par veckor, vilket betyder vila för Noreens del. Det blir en månads vila för att smälta allt och innan dess är väl drömmen att ha ridit henne i alla gångarter.
 
Och när jag kommer hem blir det en igångsättning i lagom takt och ska även slå på framskor då jag känner att hon ömmar när vi rider på grus eller hårt underlag. 
 
Men för att ta en sak i taget så hade jag tänkt bolla lite kring det här med gångarterna. Idag travar vi och det går hur bra som helst, hon har inte visat några obehag tecken eller liknande, utan det är bara att jobba på och fortsätta bygga rätt muskler som krävs för den typ av ridning vi utför. Men till de problem som vi snart kommer stöta på, jag hade helst sett att första galoppen var i uppförsbacke med en stabil häst framför. Min häst är ej tillräckligt trafiksäker för detta och jag tror inte att hon kommer att hinna bli det heller med tanke på att jag har ett litet föl som måste följa med vart vi än går. Och som det ser ut nu har vi heller ingen ridväg i uppförsbacke inom räckhåll.. Altenativet är att hålla till på en vanlig grusväg eller i paddocken, får helt enkelt kolla av med min tränare om hon har några ideér.
 
( vi har iofs redan galopperat fyra galoppsprång när hon blev rädd en gång ;) hihi ) - skämtosido.
 
 
Första gången jag sitter på min häst. Ser ni förresten att när hon var bättre i hullet så ser jag inte "förstor" ut på henne? Jag tyckt att jag ser lite stor ut de senaste, men tror att när hon kommer upp i hull igen så blir det bra.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback