Laddad ponny

Igår fick Noreen vila, och det fick jag ångra bittert idag. Hade ingen hjälp eller sällskap så fick longera i hagen med bebis springandes med. I början var Secret SKIT jobbig... han klättrade på Noreen samtidigt som hon försökte lyda mig, bet henne i benen, snubblade på henne osv, jagade bort honom ett par gånger, men han kom bara tillbaka igen... usch!
 
Men när jag kommit igång med henne så blev hon överladdade, drog ett gäng lufthopp och bocksprång och stack iväg ett par meter i FULL galopp.. lillen hakade på och höll på att springa in i longerlinan *suck*. Så bestämde mig för att släppa henne och låta dom springa av sig det värsta löst i hagen, och dom sprang... hahaha. 
Efter några varv märkte jag att hon blev trött så jag kallade in henne och kunde nu träna ostört utan att bebis hoppade runt oss som en tok, då han förmodligen också blivit trött av allt springande. Nu joggade jag henne bara i trav på lååång lina. När det tog emot så bad jag lite mer ifrån henne och hon lydde fint. 
 
Avslutade som vanligt med att gå några varv runt hagen med henne, och sammanlagt tror jag att vi tränade i 1h, om man räknar med fram och avskrittning, vilket är bra :)
 
 
typ såhär såg det ut hela passet.. busan!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback