Jag älskar dig Noreen

Noreen har aldrig bitit eller sparkat mig eller varit ute efter att skada mig på något sätt. Vilket var en väldig förändring ifrån när jag red Rosalita i början och hon dagligen tog alla möjligheter hon kunde för att sparka eller bita mig. 
 
Jag tycker att det är väldigt viktigt att kunna lita på sin häst. Jag litar på att Noreen aldrig vill mig illa och jag har fullt förtroende för henne. Hon är det snällaste jag någonsin träffat, och trots sina väldigt starka åsikter och hennes stoiga humör så är hon alltid vänlig och trevlig emot mig och respekterar alltid mig som ryttare
 
Jag trodde aldrig att jag skulle få träffa en ponny som Noreen. När hon steg ur transporten den höstkvällen så stod hon som chockad och bara stirrade på mig med sina stora ögon, hon var livrädd. Det har tagit tid och den tiden har hon alltid fått av mig. Hon har landat i sig själv, hon är säker i sin omgivning, i mig och hon är trygg.
 
Idag står hon med de andra hästarna och betar glatt, gnäggar efter sina hästkompisar, gnäggar efter mig, busar med sin bebis, kommer fram till bilen och nosar och hälsar och är en allmänt social och trevlig häst. Det har skett en sånn enorm förändring på så lite tid.
 
Har haft Noreen i sju månader, och hälften av den tiden har hon bara stått i hagen och fått vara i fred, blivit borstad, pysslad med och bara andats. Och det är vad hon behövt. Jag ser verkligen fram emot att sätta igång henne igen till hösten, börja träna för Carola igen, utvecklas som ett ekipage och göra det bästa av vem hon är. 
 
Detta kommer verkligen att bli bra, jag känner det. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback