Idag med hästen

Nu hade Noreen vilat i två dagar, så idag var det dags för ridning igen. Idag fick min lillebror följa med och hjälpa mig hålla Secret. Jag tog med allt ner till hagen för att rida där, och började med att skritta längs långsidorna och märkte direkt att hon började dra sig mot resten av flocken så såg detta som ett tillfälle att öva på att hålla hennes huvud ställt från flocken och rida så lång ifrån dom som möjligt. 
 
Värmde upp med intervaller, skrittade två långsidor, travade en, skrittade fyra, travade två. Sen skrittade jag lite serpentinbågar över en mitten linje i hagen för att öva på svängarna. 
 
När vi sedan började trava på ordentligt så drog hon sig extremt mycket mot flocken så fick hålla henne lite hårt på yttersidan emellan åt, men tycker faktiskt att hon skötte sig fint tillslut. Ridpasset varade i ca 20 minuter, och värmde inte upp med någon longering utan red enbart idag.
 
 
Nu ikväll fick jag ta in dom och ge dom massa, massa hö, vilket dom bägge förtjänade efter att ha tagit sig förbi en stooor vattenpöl ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback