Hovis besök - CHECK

Idag kom Robban stallets hovslagare och hjälpte mig att verka Secret. Har använt mig av Robban tidigare, men bytte till min tränare när fölet föddes då Noreen var lite arg mot honom. Men idag fick Robban komma ner igen. 
Vi testade först i hagen, men Noreen blev alldeles för stirrig och nervös vilket smittade av sig på den lille så vi tog in dom. Hade hjälp av min storebrors fru Linda och min syster Nettan ( och lilla Alissa såklart ). 
Noreen fick stå i boxen med massa mat och lilleman uppbunden i gången. Linda höll i hans huvud och pratade med honom medan Robbans två småtjejer stod bredvid och klappade honom och jag höll lite lätt i hans rumpa så att han inte skulle försöka backa.. med andra ord var det ganska så fullt hus, vilket är precis vad Secret trivs bäst med.. alla ögon på honom ;).
 
Det gick huuur bra som helst, han gjorde ett par försök att ta sig ur Robbans grepp genom att ställa sig, men insåg ganska snabbt att det var lönlöst och under ganska kort tid var alla fyra hovar klippta och lilleman fick massa pussar och kramar av alla småtjejer som stått och tittat på, haha. 
 
När han tog framhovarna så stod Secret med tänderna tryckta mot Robbans rygg och jag var lite rädd att han skulle bita honom, men det såg mest ut som om han hade hittat en bekväm ställning och stod bara och tittade på småtjejerna som pratade med honom, min coola lille kille.
 
Efter detta fick dom komma ut i hagen igen, och då gick han direkt och diade.. bästa trösten ;)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback