Gårdagens ridpass

Noreen har vilat efter vaccinationen i ett par dagar och enbart promenerats, så idag var det dags för ett kort ridpass. Joanna följde  med mig och passade Secret medan jag red. 
 
I skritten kändes hon väldigt pigg och framåt, vi gjorde mycket halter, och hon ville absolut inte stanna.. så får fortsätta öva på det ( hon kan halt, hon bara vill inte ;) ). Sen gjorde jag lite volter, ville få med henne i mina ledande tygeltag och jag tycker att hon gjorde det bra. 
 
I traven var det verkligen tryck i henne, hon var pigg och framåt. På den långsidan där vi rider ifrån Secret så började hon sega och sura, så drev på henne lite extra och lite humör visade hon, men gav sig lätt. Vi höll oss på en ganska stor del av ridbanan, men fick ändå chansen att öva svängar i traven idag, och det var lite jobbigt emellanåt, och fick ta tag i henne lite för att inte krasha in i staketet, men efter några varv gick det fin fint.
 
Drev på för att förbereda en galoppfattning ( vilket i princip att säga "galopp" och lägg till en lätt skänkel ), och då tog hon tillfälle i akt att dra ett bocksprång, om det var av glädje eller irritation vet jag inte riktigt, men efter det fattade hon galopp och höll den tills jag saktade av henne, och hon var väldigt duktig. Gjorde samma sak nästa gång vi kom till en långsida och travade sedan av henne. 
 
Joanna fick sitta upp och skritta av henne och jag tyckte att det såg jättebra ut. Hon sökte sig nedåt i fin huvud position och var superfin i volterna osv. 
 
Igår fick jag se lite mer humör i henne, vilket är precis vad jag längtat efter. 
 
 
Nu har jag fem dagar kvar innan jag är iväg på semester och det är dags för hennes vila. Under dessa fem dagarna så ska vi öva på att rida så mycket utanför paddocken som möjligt. 
 
När jag sedan kommer hem så ska vi påbörja lite mer utbildning.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback