Dagens ridpass

Idag testade jag att skippa longering och sitta upp direkt.. trots att hon vilat i två dagar så var hon helt cool lugn när vi skrittade runt fyrkanten och vi gjorde volter, minskade och ökade skritten och gjorde halter, hon var väldigt pigg och på bra humör. Även traven var fin, hon blir stadigare i svängarna och vi gjorde lite volter, minskade och ökade även traven lite. När jag gjorde det så använde jag mig enbart av vikten, jag la min egen vikt lite bakåt och hon minskade takten och när jag ökade henne så tog jag fram överlivet lite och smackade lite lätt, hon är himla känslig för det, vilket är skönt!
 
Red inte särskilt länge eftersom att mamma var med och Secret stod uppbunden, så det var bara en snabb genomgång, avslutade när det gick bra.
 
Vi hade två nya hästar som stod i lilla stallet idag och ägarna kom förbi när vi hade våra uppbundna, dom började bröta med skottkärran och Noreen fick panik, slet sig och sprang iväg.. TACK SÅ MYCKET!!!
Fick springa efter med Secret och en hink pellets, och fick tag på henne, lugnade henne och gick tillbaka till de läskiga. Mamma blev såklart jätterädd ( hon är redan rädd för hästar ) men fick lugnat alla tre och gick sedan ner till hagen med dom. Såklart att man inte tänker på att vara försiktig om man inte känner till hästarna runt om sig, så jag lägger all skuld på mig, jag skulle förvarnat att Noreen var rädd och känslig för allt, så hade detta gått att undvika, men man lär sig helt enkelt och tur att grimskaftet gick av så lätt så att hon inte drog med sig hela stolpen!
 
 
fler bilder kommer! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback