Dagens longeringspass

Idag var jag själv nere i stallet, så longerade i hagen med grimma och longerlina, som vanligt.
 
När vi värmde upp så fick vi vara ifred ifrån den lilla parasiten, men efter vi travat igång och skulle börja galoppera så kom han som ett skott och lät henne inte va tills han fick en spark så det small till ordentligt, då pallrade han sig sorgset iväg och tittade bara på avstånd när mamma tränade.
 
Bad henne hålla galoppen idag. Så vi tränade uthållighet och lite motion. Tycker att hon fick en fin form, ett jämnt och bra tempo och vilade bra på steget, så är nöjd. Lilleman fick ett ryck när jag travade av henne och sprang runt hela hagen och dampade loss riktigt ordentligt.. haha. 
 
Efter jag skrittat av så fick dom ett par kilo hö som jag la i skuggen, det började dom direkt tugga på, så tror faktiskt att betet dom har nu inte är tillräckligt, men blivit erbjudna en annan hage som vi ska få lite senare i sommar :), skönt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback