Dag 2 – Min första häst

Trots att han inte var min egna så tänker jag på Xtra som min första häst, inte min första egna häst, men min första häst, definitivt.
 
Det blev vi tidig höst 2008, och vi började tiden med att bråka, VARJE dag. Han var ett helvete mot mig till en början och jag tittade faktiskt efter en annan häst ett tag. Men vi klarade det, och blev bästa vänner, absolut bästa vänner.
Det finns verkligen inte ord för hur mycket jag älskade denna hästen, och kommer såklart alltid att göra, iallafall minnet av honom.
 
Han åkte till plönninge den 31 Januari 2010 inför försäljning och ägs idag av Jonna Johansson, en duktig liten ryttare som tävlar honom i hoppning. Jag tycker att jag la en bra grund för honom och vi utvecklades fint ihop.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback