Bilträning

Tog in hästarna efter kvällsmaten eftersom att Secret inte ville låta staketet vara.. han går ut halvvägs, fastnar och får panik.. ååh så irriterande! Men pappa ska fixa en extra tråd imorgon som förhoppningsvis förhindrar att han går sådär. Tog som sagt in dom, var ett tag sedan jag tog bägge, man blir lätt bortskämd när man har folk som erbjuder sig ta en häst.. haha. Men båda två gick fint vid min sida, Secret var lite obekväm och gick på gräset, nyverkad och allt.. haha. Mamma körde bara några meter bakom med bilen, för att se hur dom reagerade, och hade detta varit innan betet så hade bägge två fått ett flipp och blivit jätterädda, men nu så lunkade dom lugnt bredvid på långt grimskaft, Secret sneglade bak några gånger för att se vem det var, men inget mer än så. Jättebra! Snart kan vi nog börja promenera lite mer i trafiken, dock med någon som håller Noreen då jag inte tror att jag kan ha bägge om någon av dom skulle bli rädd.. haha. 
 
 
nu mumsar dom hö inne i boxen och gör dom nya hästarna Nero och Zally sällskap.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback