Att äga ett sto

Alla hästar är olika, och menar inte att dra alla över en och samma gräns, men att äga ett sto är verkligen en utmaning utöver de vanliga. Hade jag själv fått välja så hade jag aldrig stått som ägare på ett sto, never ever. Helt enkelt för att kärat ner mig i idén av att ha en valack och efter att ha haft valack tidigare så kunde jag inte tänka mig något annat.
 
Noreen är ett sto rakt igenom, hon är svår att jobba med, surig, bestämd, envis, nochalant.. ja ni fattar. Jag kan försöka få in henne ifrån hagen i flera timmar vissa dagar och andra kommer hon glatt till mig, ibland total vägrar hon på ridbanan och står och stampar i marken av envishet och ibland går hon framåt, sakta men säkert.. det är verkligen ingen lätt match, att försöka vinna henne på sin sida. Hon har så himla mycket att säga till om och hon vet vad hon vill.
 
Sen att hon är en rödhårig liten ponny gör väl inte saken bättre, men nu när hon är min och när jag känner henne, så har hon vunnit mitt hjärta. Hade inte bytit ut henne emot något i hela världen, världens vackraste tjej.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback