vad vi brukar ha när vi tränar

Såhär såg jag och bebisen ut idag när vi arbetade.
Sadeln är en annan ponny i stallets som för tillfället ej används så jag får låna den fritt, vilket jag är sjukt tacksam över, den ligger helt okej på Noreen men när hon gått ner lite i vikt ska vi pröva ut en egen sadel till henne.
Jag har alltid hjälm när jag jobbar ifrån marken, av den enkla anledningen att allt detta är nytt för mig. Jag har aldrig varit särskilt duktig eller kunnig när det gäller någon typ av markträning och då känns det bäst att vara på den säkra sidan.
Har alltid grimma över tränset eftersom att jag vill vara rädd om munnen och inte råka dra i henne ifall hon skulle bli rädd och försöka slita sig.
Stigläderna hänger alltid vid sidorna så att hon lär sig att det inte är något konstigt när det dinglar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback