Update

Imorgon måste vi ringa hovis då Noreens hovar börjar bli lite akut.. jag är ganska duktig på att vänta i sista sekund när det gäller henne då jag helst inte vill utsätta henne för den stressen.. men men!
Idag när jag tog in Noreen och Dido ifrån hagen så halkade bägge hästarna runt på vägen.. Dido satte sig nästan på rumpan och ville inte alls gå i min takt ( i slowmotion.. )..
Var i stallet i ca två timmar idag, mamma satt i bilen, i värmen, och läste.. då hon var tvungen att vara med när jag jobbade med Noreen och när jag mockade så tyckte hon att det var alldeles för kallt.. haha jag håller med henne.
Solnedgången vid stallet var iallafall helt fantastisk!
Världens lugnaste och snällaste tjej.
Anledningen till att vi gör de övningar vi gör är för att få en så lugn och harmonisk häst som möjligt. Till en början så var hon en sånn häst så hade huvudet högt, kollade på allt runt om sig, hade svårt att fokusera på mig och kunde inte koncentrera sig alls på övningen.
Riktigt glad över den träningen som vi börjat med, det har fått mig att läsa av henne på ett annat sätt och fått henne att vilja arbeta ihop med mig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback