Rosalitas ridpass

Idag red Matilda Lita igen. Hon var mer vild än tam och total vägrade ta ett enda steg framåt. Tog väl ca en halvtimma att få henne att skritta några meter sen började hon bocka och stegra igen. Hon biter dessutom Matilda i benen ( gör hon med mig med ) när hon håller på..
Efter många om och men så gick hon framåt. Hon red henne i rund och låg form i traven och jobbade på att fatta galoppen, vilket efter några gånger gick bättre. Sen travade hon henne i lätt ridning i rund form igen. Några få återfall men i helhelt tycker jag att det går bättre!
Väldigt tacksam att Matilda hjälper mig med detta problem, då det är ett problem jag inte själv kan lösa och det gör Rosalita så himla gott att vara i arbete, hon mår bra då!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback