Noreens träning

Idag så var hela paddocken plaskblöt så bestämde mig för att inte longera, utan träna på vad jag kunde inne i boxen. Så satte på henne tränset och tog i tyglarna och stod så att handen var i ungefär samma läge som om jag suttit på. Jag la lite tryck i bettet och när hon gav efter så släppte jag och berömde. I början försöker hon hitta sätt att komma undan tryckte men den tog inte lång tid innan hon fattade vad hon skulle göra.
Denna övningen underlättar otroligt mycket när jag väl kommer upp på ryggen. Hon kommer veta exakt vad hon ska göra när jag ger henne tryck på bettet och kommer ha lättare för att bygga ryggmuskler och förhoppningsvis kunna bära sig själv utan att jag behöver hålla i henne. Det är iallafall målet med övningen.
Sen övade jag på att backa henne, locka, backa, locka osv. Det går bättre nu att backa henne och det var inga sura miner.
Enbart mental träning idag med andra ord!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback