Får dåligt samvete..

Noreen får så himla lite motion att jag mår dåligt av det.. hennes hage suger då den både är liten och underlaget är hemskt.. det är hårt och buckligt.. ställer henne i Didos hage så ofta som möjligt och springer lite med henne så att hon får leka av sig lite, men känns som om det inte räcker. Och jag jobbar med henne så mycket jag kan och hinner och det klart att hon blir trött i huvudet, men jag tycker ändå synd om henne.. antar att det är så på vintern när hästarna inte kan busa av sig ordentligt i hagen..
Ska iallafall byta hage i helgen och få en större med bättre underlag ( kul att spendera helgen md att mocka ut en hage.. yey! ) och förhoppningsvis kan hon leka av sig lite där inne..
Ett tag fick Noreen stå i en beteshage tillsammans med ponnyn Scarlett. Detta var då ingen hit då hon stod vid grinden hela dagarna och ville komma in medan Scarlett stod vid andra sidan hagen och dom ville inte alls vara social mot varandra.. haha.
att ston ska vara så komplicerade ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback