En slapp helg för hästarna

Denna helgen har jag haft fullt upp med annat så hästen har vilat ifrån allt arbete. Idag fick hon stå i gången medan jag mockade, vilket gick bra mycket bättre än tidigare. Jag försöker ställa upp henne så ofta som möjligt men vi har en såpass smal stallgång att jag bara kan göra det när jag är helt ensam i stallet, vilket inte är särskilt ofta.
Hon brukar stå oroligt och trampa på stället, skrapa med benen försöka lossa knutarna osv.. men idag stod hon helt avslappnat och kollade på vad jag gjorde, kikade lite på Dido och bara fann sig i situationen, tror att hon inte är några som helst problem att ha i stallgången längre, vilket är skönt. Kunde dessutom vända henne i stallgången ( trots att den är supersmal! ) och hon blev inte rädd när hennes rumpa stötte emot väggen, så framsteg där ;)
Haha, det är kul hur dem små sakerna gör mig så glad.. men ni måste förstå att jag har att göra med en häst som förändrats så otroligt mycket sedan hon kom.. och det är hur kul som helst att få ta del av hennes utveckling som individ, hon växer i sig själv otroligt mycket.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback