Dagens träningspass

idag var tanken att gå över bom med Noreen. Tog på träns och grimma och grimskaft och gick ut till paddocken. Dock gick vi aldrig in utan höll oss utanför ( läskigaste stället Noreen vet! ) och stod en stund vid bommarna. Mamma tog ner en bom och la på marken, gick över och Noreen tog vääärldens hopp, sparkade bak-ut och landade nästan på mig.. bra där Steff!
Insåg att jag inte kunde göra denna övningen själv utan att få hästen över mig så väntar tills på torsdag med bommarna.. så övergick till där det sket sig sist, longeringen. Började driva henne ifrån mig med hjälp av armen ( hade varken longerlina eller spö med mig ut ) och detta gjorde min tjej surast i världen.. hon bråkade och sparkade lite och tyckte att det inte alls var roligt att ha en hand som tryck emot sidan, men gjorde övningen trots protester. Efter några gånger så gick det bättre. Och när jag var nöjd med henne så avslutade vi. Med andra ord så tog vi oss över den tröskel som vi fastnade vid förra gången, hon bråkade, men slutade inte jobba med henne förrän hon gjorde som jag sa, vilket gjorde att hon förstod mig mycket bättre.
Tyckte att hon såg lite mager ut när vi var inne i stallet, så bad mamma ta lite uppställningsbilder på henne, men nu tycker jag hon ser lagom ut.. ökade iallafall på höet. Btw.. hur liten ser hon inte ut att vara? haha, hon är mycket grövre än hon ser ut.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback