dagens träning

idag gick Carola först igenom de vi jobbat med tidigare, nämligen lydnadslongeringen. Hon tyckte det såg bra ut och att jag hade jobbat på fint. Sen övade hon lite med att backa, kalla till henne, backa osv. Mycket pauser emellan också. Lite allmän miljöträning som att lägga longerlinan på marken och vifta, detta trodde Noreen var en orm eller något i den stilen och flög i luften i början av, men tillslut gick det hur bra som helst.
Sen utvecklade vi lydnadslongeringen till trav, vilket gick hur bra som helst, hon travade ett varv, tog in henne, gosade, sen ut i skritt igen. Väldigt lugnt och sansat hela tiden och träningen passar oss perfekt.
Sen presenterades hon för en bom = läskigaste som finns. Hon flög över den till en början, och sen fick hon gå över den ca 20 gånger fram och tillbaka tills hon var okej med den.
Flyttade henne även från sidan på spåret, i början gick det bra sen visade Noreen sin charmigaste sida och började kicka emot spöet, eftersom att jag inte vill ha den ovanan så bara fortsatte vi irritera henne tills hon slutade sparka, vilket hon gjorde efter ett tag men hon hann slänga några kosparkar, sparka några ordentliga bak-ut och bli riktigt upprörd innan hon lydde. Hon är bestämd min lilla tjej.
I slutet av hon helt slut i huvudet och lite varm på halsen av allt tänkande.. haha. Tycker att vi gör riktigt mycket framsteg och jag är så stolt över min lilla tös. Nästa gång blir det tömkörning och hänga ev sitta på henne, can't wait! :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback