dagens misslyckade träningspass

En stressad matte = en stressad ponny. idag blev allt fel ifrån start.. att leda henne till paddocken vart kaos, hon fokuserade på allt förutom mig, unghästen i henne tittade fram och hon var allmänt odräglig. Kunde longera henne några varv i skritt innan hon började springa.. och precis som Carola beskrev att hon trodde att hon kunde bli.. så blev hon idag. Kopplade bort allt som hette lyda och bara sprang av egen vilja, ingenting jag gjorde kunde få henne att lyssna och fokusera. Fick tyvärr sluta trots att det inte gick bra.. men kändes inte värt att jobba när hon var på det där humöret, det var inget givande alls..
Imorgon gör vi ett nytt försök, har redan beställt ny träningstid med Carola även bett om råd hur jag ska hantera problemet. Bara att göra mitt bästa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback