Dagens markträning

Idag upprepade vi mer eller mindre bara senaste träningen. Hade all utrustning på och började med lydnadslongeringen. Eftersom att hon visste att jag hade godis ( pellets ) i fickan så ville hon inte alls gå ut på volten i början och vända bara emot mig, så fick bli lite arg på henne där. Men tillslut gick det bra, i båda varven.
Tog backningsövningen lite längre. Höll upp ena handen och petade med andra på hennes bog, när hon backade så fick hon godis. Efter några gånger räckte det med att jag höll upp handen så backade hon. Dock inte med samma entusiasm som jag förväntar mig, men det kommer antar jag.
Sen övade vi bara på lite ljud och rörelser. Hon är ju väldigt rädd av sig och i början satte hon sig ner när något var läskigt. Idag så slog jag på sadeln, hoppade upp och ner, slog saker i marken bredvid henne, slängde stigläderna huller om buller osv. Och självklart så rörde min duktiga ponny inte en min, sånn himla skillnad på henne, det är helt otroligt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback