Bus med pollarna!

Jag brukar ofta busa med Rosalita i hagen, dvs springa bredvid hagen och hon galopperar, bockar, stegrar och lever djävul bredvid. Igår släppte jag in Noreen i Didos hage ( som ligger bredvid Rosalitas ) för att hon också skulle få springa av sig lite. Hon står nämligen i en mindre hage och galopperade fram och tillbaka och var på riktigt bus humör.
Så tog en hink godis ( hon följer mig ännu inte som Rosalita ) och sprang mellan hagarna med båda hästarna på var sida som sprang efter, så himla gulliga var dom!
Noreen busade av sig riktigt ordentligt och Rosalita var riktigt nöjd med livet.


Stona i stallet står än så länge i olika hagar, anledningen är den att ingen kan stå tillsammans med Rosalita, då hon är alldeles vild i hagen och det går inte att gå in och hämta varken henne eller någon annan häst.
Dido är i sin tur ilsk och sparkar mer eller mindre sönder allt som kommer i sin väg.. Jag har ställt Noreen i boxen bredvid för att se reaktionen men hon höll på att sparka sönder boxväggen så jag tar inga risker där faktiskt.
Noreen i sin tur är väldigt låg i rang och jag funderar på att släppa henne ihop med gamlingarna = Trampe och Prince. Vi får väl se hur vi gör helt enkelt, vill inte att hon ska stå ensam iallafall.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback