Åsikter kring hästar

Något som för mig är lite upprörande är när man läser ex. på Tyras hästblogg där hon skrev att hennes häst enbart är ute 2 timmar om dagen. Hästar är vanedjur och en häst som bara varit ute två timmar om dagen i iprincip hela sitt liv tror inte jag mår särskilt dåligt av det. Mina hästar står ute minst åtta timmar om dagen, för att helt enkelt dom kan det. Rosalita till exempel tycker inte ens om att stå i hagen och står och skriker efter mig när hon bara stått där några timmar.. väldigt hjärtskärande må jag säga.. haha.
Men nu till det som jag tyckte var upprörande.. nämligen hur folk uttrycker sig i kommentarsfältet, bessewisrar och know-it-all... vad tror dom att dom får ut utav det genom att skriva så kränkande meningar till någon? Sjukt! Människor borde fan skämmas över sig själva!
Alla har vi olika syn på hur hästen bör skötas och hur mycket vi än gillar att höra våran egen röst så har inte den ena mer rätt än den andra. Exempelvis så låts inte tävlingshästar för miljoner gå ute i en skogshage.. full förstålig enligt mig. Hade jag haft en häst som var värd flera miljoner så hade jag förmodligen inte haft den för att skogsmulla i skogen eller hobbyrida. Man ser till att hästen har de bästa förutsättningar till vad den är till för. Hästen mår inte sämre av det. Antagligen älskar hästen att tävla och träna.
Folk har himla mycket åsikter, vilket såklart är bra. Men vägrar acceptera att det finns andra människor i denna världen, och att alla andra har varsinn åsikt. Hästfolk är väldigt dåliga på att visa respekt.
För mig är det viktigt med mycket utevistelser, och jag har tillgång till det. Jag är glad att jag bor på "landet" och att jag har skog och mark till mitt förfogan.. men alla har inte det och jag måste väl säg att jag är lyckligtlottad.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback