WINTEC 500 DRESSYR CAIR

Denna sadel lutar det just nu åt, om jag hittar en begangad för ett rimligt pris det vill säga. Eftersom att hon är lite böjd i ryggen måste jag ha en sadel på bred kanal som anpassar sig bra och inte är för rak i bommen, men samtidigt kan jag inte ha en för svängd bom då det blir ännu mer fel.
Dessa luftstoppade verkar jättebra, iallafall vad jag läst om dom sen är de utbytbara kopparjärnen guldvärt för en unghäst ägare då dem breddar sig och musklar sig väldigt mycket.
Vad tror ni ?


Jenny

Utbytbar bom är en bra idé, men risken är att man missar att kolla så att resten av sadeln passar. Det är inte bara bommen som ska vara lagom, man måste också titta på anläggningsyta, bossor och utrymmet vid manken. Mitt tips är att ta hjälp av en utbildad sadelmakare, det är lätt värt pengarna. En dålig sadel kan faktiskt förstöra hästen för en lång tid framöver, eller till och med för hela dess liv.

2012-02-09 // 17:38:29

Naturligtvis ska jag låta någon kunnig kolla så att sadeln ligger korrekt på henne. Min tränare har även kollat på hennes rygg som är kunnig när det kommer till både sadlar och passform, skulle aldrig utsätta min häst för något som inte ligger korrekt på henne. Men en sadelprovare går tyvärr inte att få ut hit då dem som finns i området inte åker ut och hästen går ej att lasta ännu. Klart att det är värt pengarna men möjligheterna finns inte, tyvärr.

2012-02-09 // 17:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback