vattnet fryser.. vad gör man?

I fredags så fyllde vi på vatten på morgonen, senare på eftermiddagen så hade ALLT vatten frusit och fick banka ut det ur tunnan och det låg sedan ett enormt isflak på marken, på med nytt vatten och några timmar senare var det samma visa.. avskyr detta då jag vill att min häst ska ha tillgång till vatten hela dagen, vilket hon omöjligt kan ha för tillfället.
Jag ställer alltid in en extra hink vatten i boxen, för att iallafall få i henne liite mer ( hon dricker inte ens upp hälften av vad jag ställer in hos henne.. men ändå ).
Vad gör ni när vattnet fryser? Känns ju sådär att konka ut två tunnor vatten ut till hagen när man några timmar senare måste banka ut det för att det frusit ( och ja.. bor man vid havet så går det så fort innan det fryser! )


Jenny

När det är minusgrader ute sätter vi inte vatten i hagen överhuvudtaget. Istället har man både hinkar och vattenkopp inomhus, plus att man tar in och låter hästen dricka när man är i stallet. Har läst nånstans att hästar klarar sig tolv timmar utan att dricka, så det är ju ingen fara.

2012-02-05 // 23:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback