Två nybörjare

När jag fick Xtra hade jag precis kommit ur ridskolelivet, jag satte upp på femåringen som var helt grön och trodde jag skulle dö så konstig han var. Vinglig, mjuk och lyhörd, detta var alltså ingen ridskoleponny inte!
Allt jag lärt mig har jag lärt mig ifrån hans rygg. Jag har lärt mig att lära och jag utbildade honom själv i både dressyr och hoppning så gått jag kunde. När jag fick honom så sprang han igenom 20cm hinder och gick med nosen mot bringan i dressyren.. Han stack med mig såfort han fick chansen och smet när man tränsade honom, han sparkade efter än när man kom i hagen och tryckte in mig mot väggen i boxen.. jävlar vilken resa det var! För mig som okunnig att hantera världens absolut klokaste unghäst, min underbara!
Vår första hoppträning
Det var oansvarigt att lägga hans utbildning i mina händer, speciellt under dem viktiga åren i hans liv. Men jag skulle aldrig vilja vara utan den erfarenheten. Första gången han sätter galoppfattningen, tar halvhalten, samlar upp sig, sätter av de perfekta avhoppet..det var magi!
Aldrig trodde jag att jag skulle kunna hoppa 1 meter bana med honom, få honom att gå LB dressyr eller rida ut i grimma och grimskaft och rejsa på ordentligt längs grusvägarna.. han växte något otroligt med mig och jag med han, bästavännen!


Anna

vad härligt det låter ändå, att du klarade det!!

2012-02-18 // 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback