Synd om hästen?

Besitter du en ponny med talang, den är ung och du är för gammal för att tävla ponny.. då är det synd om hästen om du inte säljer den. Ja så tycker faktiskt väldiga många i hästvärlden. Sjukt tycker jag. En häst som tränas dagligen, får kärlek och få utöva det den är avlad för ( travhästar - körning, hopphästar - hoppning, dressyrhästar - dressyr.. ni fattar ? ) så mår hästen bra!
Tävlingsbanan avgör inte om hästen mår bra eller inte. En rosett eller pokal gör inte din häst lyckligare, utan det är du som ryttare som introducerat in detta i hästens liv och det är inte synd om en häst för att tävlingar utelämnas.
Du kan träna på högnivå, trimma igenom dressyrprogram, hoppa banor, träna skolor och vara ambitiös ihop med din häst utan att tävla. Jag har aldrig lagt någon fokus på tävling då det aldrig lockat mig särskilt. Klart att jag då och då blir sugen på att dra ut på någon enstaka tävling men ser inte tjusningen som många andra unga ryttare gör.
Vad anser ni? Om du besitter en talang du inte kan "ta vara på", ser du det som din skyldighet att sälja hästen vidare då?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback