Sånn är jag på vintern

På vintern är jag sjukt lat när det kommer att klä mig i "ridstyle" , om ni förstår vad jag menar.
Jag dissar ofta ridbyxorna och kör på långkalsonger och mjukisbrallor istället, jag tar hellre dunjackan än stalljackan och ska jag rida så skippar jag ridstövlarna och kör på uggs och barbacka istället.
Jag är väldigt lat på vintern och tappar lätt motivationen. Jag föredrar att mysa i boxen med hästen än att trimma på banan när det är 10 minusgrader ute och när jag är hemma så fasar jag över att åka ner till stallet... haha. Hur gör ni för att hålla motivationen uppe?
Jag tror att ett ridhus hade varit räddaren i nöden för min del. Det enda som kan få mig att vilja rida under vinterhalvåret ( nu när man inte ridit på två månader så hade jag dock suttit upp i snöstorm och 30 minusgrader )
För min del är det vinter fram till det att gräset är grönt.. haha. Här en dag i April med Xtra barbacka i mjukisar. Dock trimmar vi lite dressyr på en äng. Misstänker att vi är i ett övergångsstadie mellan vår och vinter ;)


Super fin blogg! Följa varandra via bloglovin? :)

2012-02-19 // 10:19:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback