Promenad i vårsolen

Mina grannar skulle ut med Dido på promenad. Jag bestämde mig för att hänga på med Rosalita.. sist vi försökte promenad slutade det i stegringar och en alldeles för övertänd ponny.. så jag förväntade mig inte precis det som jag fick idag.. haha.
Rosalita lunkade med långt grimskaft efter mig, frustande och smaskande. Hon var lugnet själv och njöt av varje sekund av promenaden. Hon nosade i backen hela vägen. Några bushopp blev det såklart, men bara på den nivån att man kan skratta åt det. Vi har ute iallafall i 30-40 minuter och det var hur underbart som helst! När vi kom tillbaka var hon trött i blicken och jag borstade igenom hela hästen innan jag slängde på vintertäcket och kastade ut henne i hagen igen.. där stod hon och skrek efter mig tills det att jag åkte hem..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback