PMS brudar på ingång

Idag var även Lita på världens skithumör! När jag öppnade boxen för att sopa in lite spån och hö så började hon stegra, men hon vågade inte komma nära eftersom att jag höll i kvasten ( tror att hon blivit slagen av kvasten då hon alltid backar när jag håller i den ) och stod längst in i boxen och stegrade och surade mot mig.. tror att småungarnas gap och skrik tog på hennes krafter och hon hade fått nog.. stackarn!

Noreens surhumör var lättare att hantera. Hon vågar aldrig vara sur mot mig utan visar bara obehag. Idag när jag tog in henne gjorde vi mycket halter, backa osv. När jag backade henne så stampade hon med bakbenen, men backade duktigt ändå. Bad henne även "gå ut på volt" som när vi longerar för att se att det inte satt sig de dåliga beteendet. Och hon gick ut duktigt men viftade flitigt med svansen och visade ögonvitorna lite. Okej att vara på PMS humör sålänge man inte är dum emot matte ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback