Pick your battles

Noreen var på riktigt surhumör så lät henne stå inne och käka istället och tog ut Rosalita på en kort promenad igenom samhället. Gick bra tills vi var i närheten av stallet, vi skulle passera en väg och jag smackade på lite för att hon skulle länga steget och istället tog hon väärldens bocksprång, sparkade bakut och halvstegrade sig.. haha hon busade riktigt rejält och jag fick hålla ett bra avstånd för att inte bli träffad.
Liselotte ( hennes ägare ) kom i en förbipasserande bil i just det ögonblicket och hälsade på oss. Sen gick vi tillbaka resterande biten till stallet, då höll jag lite hårdare i henne så att hon inte skulle hetsa upp sig igen. Sålänge hon inte är aggressiv så är jag ganska okej med de mesta när det gäller Rosalita.. gäller att välja ut sina strider när det kommer till denna brud!
Busa kan hon.. den saken är säker!
När vi kom tillbaka till stallet så ställde jag henne i gången och tog ett tag med kammen igenom luggen och manen.. hon ser ut som ett troll efter en dag i denna fuktiga luften..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback