När drömmen om en egen häst blir sann

Jag är inte den som alltid fått allting serverat. Jag har inga hästintresserad föräldrar och har alltid fått kämpa för allting jag gör. Igenom årens lopp har jag tagit varje chans jag fått att rida olika hästar, utöver ridskolan. Jag har haft sköthästar och medryttarhästar i alla storlekar och ingen har varit den andra lik. Detta har gjort att jag lärt mig otroligt mycket och fått en bra grund i min ridning.
När min medryttarponny Manne fick en fodervärd så fick jag chansen att bli medryttare på ägarens andra ponny, Xtra. Detta var en ouppfostrad vilde som jag inte alls tyckte om, han var ju jätteläskig!
När jag skött han i ett år så fick jag han på foder, livet var fulländat! När Xtra såldes så hamnade jag i en deprission och jag ville inte se en enda häst till.
Min pappa tyckte att jag kämpat med andras hästar alldeles för mycket utan att egentligen fått någonting utav det. Jag hade blivit sårad gång på gång och helt plötsligt stod där en vacker brud på stallplanen och dem lämnade över grimskaftet i mina händer.. den känslan slår allt här i världen. Hon är min, och kommer alltid vara det.
Att ha en egen häst inte bara mycket arbete, det är en stor kostnad som jag själv står för. Men att var dag få åka till stallet, lämna all skolarbete, stress och konflikter hemma och bara få fly ifrån vardagen en stund är guldvärt.
Det är mycket prioritering som gäller och det finns ingenting jag värdesätter högre än min prinsessa!


Emma

Hur länge har du haft henne? :)

2012-02-19 // 18:06:43
Emma

sv: aha, hihi känslan när man får en häst måste ju vara helt underbar :)

2012-02-19 // 18:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback