Myshäst

Idag tog jag tag i att mocka hagen. Halva är nu klar och jävlar var jobbigt det var och tog en jävla lång tid.. haha. Men när jag kom in igen så möttes jag av en sällskapssjuk hästis som jag plockade av täckena och drog igenom henne med borsten.. hon är aldrig skitig eller smutsig, knappt dammig men har alltid några spånbitar här och där + att hon tycker om att bli ryktad. Tog även manen och pannluggen med lite pälsglans ( sprutar alltid på borsten eftersom att hon är lite rädd för flaskan ), sen tog jag mig ann svansen.. Hon har ALLTID spån i svansen, och jag orkar i princip aldrig borsta den. Men tog en piggborste + pälsglans och började borsta.. ganska lätt var den att reda ut och jättemjuk blev den och jag fick bort alla sågspån, däremot så gav hon mig en massa " vad fan gör du matte?! " blickar och tyckte att det var skittråkigt att bara stå och glo helt ensam.
Klippte även en liten bit på svansen, tycker att svansen inte ska vara så himla lång, det ser bara ovårdat ut. När Noreen kom så släpade svansen en bit i marken och det tog några dagar innan vi kunde klippa den då hon inte accepterade att man tog i den eller på bakdelen överhuvudtaget.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback