Morgondagens planer

Imorgon åker jag nog ner vid middagstid till stallet. Bär kanske ut lite bommar till ringen och longerar över bommarna. Hon har ju börjat acceptera bommarna och tycker inte längre att det är lika läskigt att slå i dom. Och vi behöver lite variation i vårat arbete, är rädd att hon ska tröttna och då brukar hon dumma sig, vända in emot mittan och sura.. haha.
Annars kör vi på som vanligt. Longerar så länge vi tycker att det är roligt.. vilket brukar vara en 10 minuter en kvart ungefär. Det räcker för att hon ska bli mentalt trött. Sen gör vi annan markträning efteråt, som träning på att ge efter för tryck, både i bettet, nosgrimman och mellan öronen. Sen brukar jag hänga på henne och ge godis, allt för att hon ska tycka att det är kul.
Det bästa med att ha en unghäst är att man väldigt fort ser utveckling, vilket håller mig motiverad. Jag lägger ofta mer tid på träning under helgerna, då jag inte alltid hinner när skolan är igång, och det tar ingen skada på henne då hon utan problem kan stå i en hel vecka och sen vara lugnet själv vid nästa träningstillfälle.. med andra ord är min tränare guldvärd som hjälpt mig forma denna diamant!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback