Mina tankar kring säkerhet

Jag tar själv aldrig några onödiga chanser. Rider i 99% av fallen alltid med hjälm på huvudet och känner mig väldigt utelämnad utan den.
Däremot har jag aldrig någonting emot om någon annan skulle få för sig att skippa hjälmen. Det är upp till var och en och jag tycker inte att det är upp till andra att läxa upp folk som fattar beslutet att utesluta hjälmen. En hjälm kan absolut rädda ditt liv om du faller av och slår i bakhuvudet. Men känner du vill ta den risken så är jag absolut ingen att dömma. Jag tycker faktiskt att det är helt okej att rida utan hjälm.
Jag i galopp på Saturn utan hjälm.
Att rida utan hjälm är ett beslut man fattar själv. Det är ingen annans beslut att ta, utan ditt eget om du är myndig och kan ansvara för ditt eget liv. Är du mindeårig är det dina föräldrars ansvar att du bär hjälm under ridning, vilket jag tycker att alla mindeåringar bör göra. Många ungdomar är inte duktiga på att läsa av hästens signaler och har du inte kontroll över din häst så kan den bli farlig, men hjälm eller utan hjälm.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback