Min dag i stallet

Har idag varit i stallet hela dagen. Åkte dit vid middagstid och tog in Noreen ( hagen var en isbana så några få timmar på morgonen räckte gott och väl för hennes del ). Mockade och fixade hos båda hästarna, la upp mat och fyllde vatten. Gick sedan ner till hagarna och mockade ut Noreens gamla hage ( det har smält bort snö och då tittar allt bajs fram... ) och sen försökte jag krossa sönder isen i hennes nya. Det var huur mycket vatten som helst och is under vattnet.. kan inte bli värre!!
Det gick sådär iallafall. Sen tog jag ut Noreen i gången och ryktade igenom hela hästen. Borstade ordentligt om bakbenen idag och ingen reaktion alls ifrån hennes sida, skitduktig! Klippte lite man och gjorde henne extra fin.
Sen vart det hödags. Åkte ut med mamma, pappa och min brors flickvän och packade in STORA balar i våra skåpbilar.. nu har vi så att det räcker och blir över en tid framåt!
När vi var klara fick Rosalita komma in och äta också. ( bilder kommer när jag ätit! )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback