Märkeshets?

I hästvärlden är faktiskt märkeshetsen större än i "vanliga livet".. om ni förstår vad jag menar. Jag lägger mer än gärna pengarna på en snygg Odd Molly blus än en Kingsland ridtröja. Det bara är så. Sen klart vill jag att min häst ska känna sig fin, vara uppklädd och jag tycker att märkeskläder är roligt.
Men allt handlar om att prioritera. Jag är tonåring och det finns mycket annat jag hellre vill göra än att lägga tusenlappar på schabrak och benskydd till hästen. Mitt liv innehåller så himla mycket mer än hästlivet och för mig är det inte jätteviktigt att vara snyggast.
Men jag tycker att hetsen är lite väl stor när det kommer till märkesprylar i hästvärlden. Jag köper gärna schabrak, täcken och träns på ge-kås eller hööks, om jag hittar något som faller mig i smaken.
För min del handlar det inte om märket utan utseendet. Och i regel är oftast märkesplaggen snyggare, men inte i alla fall och jag har hittat många produkter, märkeslösa, som aboslut föll mig i smaken och går för flera hundralappar billigare.
När man lever på en mindre summa får man lära sig att prioritera. Och jag är bara glad när jag kan skämma bort både mig och hästen med något lite finare.
Tre av fyra schabrak är köpta på ge-kås. Och jag är väldigt nöjd med min samling hittills.


sv: ja huvudsaken är ju att man är nöjd! Man ska inte köpa bara för att köpa liksom :)

2012-02-27 // 23:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback