Hemsidor går i trender

När jag var sådär 13-14 år ( tror jag ) så var Pixbox en väldigt populär hemsida för hästfolk. Man la upp bilder i olika fotoalbum, lärde känna andra ungdommar med samma intresse, fotografering och hästar, ifrån hela Sverige och det var riktigt roligt. Vi var ett gäng Falkenbergstjejer som var väldigt aktiva och vi alla "lärde känna" ett gäng ifrån en ridskola uppe i Luleå, väldigt häftigt tycker jag. Blev personligen vän med en väldigt trevlig tjej som hette Jenny som kom ner och hälsade på mig två gånger, skithäftigt tycker jag hur man kan lära känna folk på internet, haha.
Men någonting som är mindre positivt var väl stämningen oss ungdommar emellan på denna sidan. Elaka kommentarer, påhopp och pikar var vardag och själv skrev jag inte saker jag är särskilt stolt över och blev ofta hackad på när det gällde min ridning och hästhantering, och som 13 år gammal så kan jag inte precis påstå att jag var särskilt kunnig eller duktig på några plan.
Och redan där fick jag en avskräckande bild av hästfolk.. vilken tuff miljö det är och hur många besseweisser det finns inom denna väldigt speciella sport.. att visa respekt för någon annan männsikas åsikter eller handlingar fanns verkligen inte. Gjorde du ett misstag så var där iallafall en 30 stycken som var snabba med att påminna dig om det och släppte det inte i första hand..
hemsidan "dog ut" i takt med att vi blev äldre. Själv lägger jag fortfarande upp bilder lite då och då på hästarna, bara för att ha ett bildalbum på nätet där jag har mina bilder samlade, tycker det är lite mysigt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback