Dagens träningspass

Tog in Noreen direkt ifrån hagen och på med prylarna och in i paddocken ( hon fick låna Rosalitas sadel idag i brist på annat ). 
Hästen var på världens bitch humör och tyckte jag var världen tråkigaste matte i hela världen. Började med enkel lydnadslongering i skritt. Gick bra tills jag bad henne komma in och hon gick rak över mig. Genast bad jag henne baka enbart med kroppen och hon gick duktigt tillbaka med en gång och förstod allvaret. Efter det så fortsatte vi med lydnadslongering varvat med inkallning och backning. Sen vart det lite trav också. Där tjurade hon på riktigt ordentligt emot spöet och var på ett riktigt bitch humör. Men fortsatte bara lugnt framåt och tillslut så accepterade hon det och då slutade vi. Blev ett kort pass idag men eftersom att sadeln inte ligger bra så vill jag inte ha på den förlänge i onödan. Imorgon blir det lite mer + att hon ska få äta och dricka lite innan vi går ut i paddocken.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback