Dagens träningspass

Idag var paddocken en pool.. haha. Det var vatten ÖVERALLT. Jag tog ut Noreen och började jobba med bommen som låg kvar på marken sen sist. Det var lite vatten runt om, men bara bra då hon tycker det är läskigt det också.
Hon gick snällt över bommen flera gånger, trots att hon slog i blev hon ej rädd. Super!
Sen gick vi till vår round pen och longerade lite. Det gick bra men hon vart lite sur och hoppade över lite vattenpölar här och där, var allmänt ofokuserad och försökte vända rumpan mot mig vid ett tillfälle när jag bad henne trava.. då blev matte inte glad.. haha. Jag hatar att var hård/sträng, men ibland måste man faktiskt reagera lite mer.
Det blev ett kort pass pga alla nya intryck. Hon var väldigt spänd när vi gick bort till round pennen och det var lite läskiga saker påvägen ;)
Dagens outfit a la Noreen:
Schabrak - Catago ( ge-kås )
Sadel - Globus
Träns - Ge-kås
Longerlina - Ge-kås
( vi körde på budget idag ;) )
La en lite tjockare padd under sadeln idag och tyckte att den låg lite bättre. Den är ju som sagt lite hög bak.. får se vad Carola säger, annars blir det bara att leta vidare..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback