Dagens träningspass

Idag var det nysnö i paddocken = underbart underlag. Så tog ut Noreen för longering i paddocken. Började med att gå över en bom påväg in i paddocken, vi tränar på det varje gång då hon är livrädd för ALLT som ligger på marken. Idag så gick hon duktig över med mig, sprang lite när hon skulle skutta över med bakbenen men sprang inte på mig eller förbi mig utan vände snällt om hon tittade på mig, duktig tjeja!
Sen vart det longering, började enkelt i skritt på en liten volt runt mig, mycket inkallning, byta varv ute på spåret osv. Mycket backa på lång lina ( vilket hon gör kanonbra nu ), sen vart det lite trav och då tog hon ett bamseskutt i luften och ett bocksprång, haha överlycklig brud? Jag ignorerade det bara och smackade på på nytt och hon travade snällt runt mig. Gillar egentligen inte när hästen busar när vi ska träna, vill inte ha sånna ovanor, men längesedan hon fick springa så ser genom fingrarna här.
Sen jobbade vi mycket på övergångar mellan trav, skritt, halt, trav osv. Både jag och mamma vart supernöjda med henne.
Gick över bommarna i slutet också, även där inga problem och hon blir bara bättre och bättre min tös!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback