Dagens ridpass

Dagens träning gick bra. Vi började med gymnastikövning i form av flyttför sidan på marken. Då tycker hon att det blir jobbigt, irriterar sig på spöet och börjar sparka, kicka och sparkade även bakut innan hon accepterade spöet och gick med på övningen. Efter detta var hon mentalt trött och vi började med ridning. Jag red första gången själv idag. Red med spö för första gången också som en förstärkning, vill kunna rida med spöt så börjar med det med en gång.
Hon var jätteduktig och gjorde halt när jag bad henne, igång när jag bad henne osv. Ett tag vägrade hon gå fram, kollade lite om jag verkligen menade det och hon förstod allvaret när jag petade henne med spöet, hon viftade lite på svansen men kickade inte emot det, så hon var duktig!
Såhär fin var bebis idag. Läderna var alldeles för långa, så ska byta ut dom.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback