Busungen gör det igen

Idag när jag och Rosalita tog vår dagliga promenad så gick jag lugnt bredvid henne i hagen, medan hon småtravade på stället och höll sig väldigt nära, men bakom mig. Efter två varv så började hon tröttna och började ruska på huvudet och hoppa på stället, vilket försiktigt så tänkte att hon säkert inte skulle bralla loss idag, det var ju nysnö oc halt i hagen trots allt.. men ack så fel jag hade.. haha.
Hon började lite lätt att rusa fram och tillbaka väldigt nära mig, stegrade, bockade och sparkade förfullt. Sen drog hon tre rejs varv runt hennes hage, halkade till på ett ställe ( mitt hjärta hoppade över ett slag då och jag gjorde allt för att lugna henne.. men det var såklart hopplöst, och hon skadade sig inte ) sen kom hon emot mig och staketet, trodde att hon skulle braka rakt in i mig eftersom att det var halt och hon hade inga tankar på att sakta ner, men hoppade i luften tills hon stod helt stilla.. haha det är vad jag kallar en riktig busunge!
När jag släppte Noreen i hagen bredvid skulle hon även visa upp hur fin hon var och sprang med svansen högt och gnäggade.. hon som aldrig tidigare visat något som helst intresse för Noreen.. haha tönt!
Önskar att jag haft kameran med mig idag och filmat, hon är helt underbar!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback