Att prioritera

Jag har tyckt att det har varit väldigt svårt att hitta en balans mellan hästlivet och mitt "vanliga" liv. Den jag är i skolan är jag absolut inte i stallet och tvärtom. Jag är väldigt modeintresserad, älskar att gå ut och dansa med mina vänner och hästar finns knappt i mina tankar under mina skoldagar och utekvällar. Men att ha någonstans att fly till när vardagen blir för mycket. Att slippa alla krav och måste, låta ångesten glida av ens axlar och bara burra in ansiktet i hästens man.. det finns ingenting som går upp emot det.
Det klart att jag fått lära mig att prioritera. Har man morgonfodringen en söndag så kanske inte utång på lördagen är den bästa idén, och vet man att försäkringsräkningen är påväg så får man avstå ifrån att köpa dem där skorna.
Jag får aldrig någonting serverat och betalat 70% av min häst helt själv ( mamma & mormor står för stallhyran )  och jag jobbar till mig varenda krona. Så när jag väl unnar mig något åt mig själv är jag verkligen värd det, tycker jag själv.. hihi. Men i min värld går alltid hästen först, alltid.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback