Att födas med silversked i munnen

När jag var liten var jag jätte avundsjuk på dom som hade egna hästar ute i privatstallen på ridskolan. Jag tyckte att livet sög lite extra när jag följde med in med mina vänner och hälsade på deras hästar. Dom var ju inte alls som ridskolehästarna.
Men om du föds med alla förutsättningar till att bli bäst, förväntas det inte av dig att bli det då?
Jag tycker att det nästan är lite sorligt vilken press det ligger på unga tjejer att prestera till sitt yttersta, alltid. När träning blir till uppvisning och varje tävling är på blodigt allvar. Och nu säger jag inte att det är så för alla, men det finns väldigt många som lever i detta varje dag.
Ångest, stress och panik drabbar många unga ryttare under tävlingssäsongerna och ibland undrar man om dom själva glömt varför dom håller på med ridning. 
Man rider för att man älskar sporten och för hur det får dig att må, någonting värt att tänka på.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback