Älskade småtjejerna

Idag när jag kom till stallet så hade småtjejerna redan mockat mina två boxar ( lyx! ) så tog in Noreen. Hon hoppade över vattenpölarna vi passerade, jättesöt! Och höll bra avstånd så hon ej hoppade på mig. Sen när vi var på stallplanen så kom en bil bakom, hon fick ett flipp och började steppa på stället och frusta, men försökte inte fly och sprang ej på mig. Och när den passerat så klappade jag henne och berömde för hon lugnade ner sig väldigt snabbt. Min duktiga brud!
Borstade igenom hela henne, inklusive bakbenen och på med vintertäcke och så fick hon hö. Sen plockade jag in Rosalita och ställde henne i gången. Tog av båda täckena och borstade igenom henne, klippte även trollmanen hon odlat och gjorde henne lite fin, sen vart det på med nytt fräscht fleecetäcke och på med regntäcket över det. Hon visade lite obehag när jag spände gjordarna vid bakbenen och sparkade lite lätt med dem, hon har ju spänningar i rumpan och får ont när man rör där. Och hon bet även i min jacka när jag knäppte framgjordarna på täcket, men lugnade bara henne och hon slutade snabbt, tror hon är rädd för att få ont igen, stackars bebis!
Sen dödade jag lite tid med att sopa hela stallgången ( idag kunde jag ha Rosalitas boxdörr öppen medan jag sopade in hö + spån i hennes box utan att hon attackerade! ) och putsade sedan stövlar och två träns.
Ska kolla efter nytt fleecetäcke till Rosalita då ett är sönder och de andra är förlitet..



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback