Viljan att lära

Jag tror att det absolut viktigaste inom ridsporten är att ha viljan att utvecklas, och lära sig mer. Oavsett om det gäller själva sporten, kunskap om djuret eller att utveckla en mer sund syn på hästhantering.
Jag står idag med två stycken helt gröna hästar, jag vet att det kommer dröja flertal år innan det sker någon utveckling rent ridbart ifrån min sida, men varje dag får jag ny kunskap runt omkring sporten, vilket jag tror gör mig till en bättre hästhållare.
 
Jag och Noreen har tränat enligt akademiskt sedan ett år tillbaka och det är guldvärt om ni frågar mig. Enkla problem vi stött på i vardagen har haft sånna lätta lösningar, jag har lärt mig mer under detta året än jag gjorde de två åren jag hade min foderhäst Xtra, då jag red och tränade varje dag. 
 
Jag kommer, som de flesta andra ifrån en ridskola där man utgår ifrån den klassiska ridstilen, och nu tänker jag inte klanka ner på det, vi i Sverige har en väldigt bra och sund hästhållning i förhållande till hur det ser ut i resten av världen, men alla kan öppna ögonen, ifrågasätta och vilja lära sig mer. Tror att det är väldigt viktigt och vi måste ta vara på dessa underbara djuren som ger oss så otroligt mycket.
 
 
mina ögon öppnades för ett helt nytt synsätt, både rent hantering och ridmässigt. Jag är glad för det eftersom att min häst är det viktigaste jag har, och hennes lycka är min lycka.


Fin blogg, kika gärna in på våran och skicka mer än gärna en kommentar om vad du tycker om den :) Kram

2012-12-28 // 17:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback