snökaoset fortsätter

Det snöar nästan varje dag, kul tycker lillhingsten! När han kommer ut på morgonen så flyger han iväg i fullrulle med mig släpandes efter och morgontrötta mamma-Noreen dragandes i hälarna på mig, suck! Två starka viljor är inte lätt att ha och göra med.
 
Idag fick det bli en sväng till granngården, fick med mig en säck lucern och en stooor säck morötter. 
Pållarna var lite ivriga att komma in, förmodligen för att stallgrannarna fick för sig att ge dom hö i hagen igårkväll ( vilket får dom att tro att dom ska få det idag igen, såklart ), men när jag väl fick tag i dom så gick dom lugnt hela vägen, iallafall lugnt för att vara dom, haha. 
 
Lillbebbe tyckte att det var roligare att stanna ute i snön och började hoppa på bakbenen när vi närmade oss stallet, suck!!!!! Blir ganska lagom sur på honom när han ska fjanta sig på det viset, sen hade jag ganska kort stubin idag, så han slutade ganska fort med dumheterna.
 
Mockade, fixade höpåsar, hinkar, vatten och fick loss snöklossorna under hovarna innan det var dags för mig att dra mig hemåt. 
 
En stallgranne hade varit en sväng på ge-kås och informerade mig att det fanns absolut inga vintertäcken i strl 110-115cm.. SUCK! Får kolla på hastnet om jag hittar något billigt och bra, ska endast användas denna säsongen så hade inte tänkt vara kräsen direkt.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback