Skitungar!!

Secret har enbart haft regntäcke på sig, för att skydda emot väta och smuts, eftersom att han får sin tjocka bebispäls som skyddar emot kyla, idag stötte vi på första motgången, nämligen att det snöat på täcket, frusit och sedan frusit igenomtäcket, som frusit fast i pälsen.. ajdå!
 
Fick lov att låna ett fleecetäcke och ett fodrat regntäcke av en b-ponny i stallet, något stort men funkar tills jag hittar något eget ;)
 
Noreen å andra sidan vägrade lyfta på baktassarna idag, gårdagen var ju lite traumatisk, så hon var kvar i samma mode, jag har dock tuffat till mig lite när det gäller henne ifrån det att hon kom för ett år sedan så när hon satte rumpan på min rygg så blev jag fly förbannad, drämde till henne på rumpan och röt riktigt ordentligt, efter det så lyfte hon snällt på alla fyra benen utan protester, ibland får man faktiskt lov att bli arg, inte ska jag behöva bryta ryggen för att hon vill bli daltad med.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback