mitt tokiga monster

Secret har blivit väldigt "jag kan själv", att gå ifrån att trycka sig till matte och söka trygghet i ALLA situationer så började han bli kaxig, självständig och nonchig emot mig, haha. 
 
Exempelvis när vi på morgonen ska på med grimman så skriker han efter mig med sitt lilla bebisgnägg, direkt när jag öppna boxdörren så FLYGER han ut, förbi mig och jag har absolut ingen chans att stoppa honom. Imorse var jag lite mer beredd, gick snabbt in i boxen och stängde dörren, han blev ordentligt irriterad, slog med benen på mig, buffade och tryckte sig emot mig, väntade ut honom och när han stod still så satte jag på grimman, lugnt och stilla och när han stod helt still så gick vi ut, han kastade sig ut i vanlig ordning, men hade iallafall grimman på och kunde tillrättavisa honom. 
 
När vi sedan kommer ut i snön så ska han hoppa på alla möjliga ben, vinklar och göra en massvis med konster och kul, vägrar gå framåt, vägrar stanna, vägrar lyssna, går mig i hälarna... aaaahh! Han driver mig till det yttersta vissa morgonar, men sa till honom en gång ordentligt, vilket i vanlig ordning brukar hjälpa, han är väldigt lyhörd när det gäller mina signaler, han vet när jag menar allvar och ger sig oftast, min bebis. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback